Grønne anskaffelser av bærekraftige profilartikler

Når du trenger bærekraftig markedsføring er det lurt å velge en leverandør som ikke er helt grønn på profilartikler.

Vi er helt nødt til å redusere overforbruket i samfunnet. Noe av det viktigste du som bedrift kan gjøre for å bidra til en grønnere fremtid, er å tenke gjennom hva du kjøper inn til virksomheten.

La oss ta en titt på grønne innkjøp av profileringsartikler.

Grønne innkjøp

Alle virksomheter har behov for noe markedsføring. Derfor er det nødvendig å starte med å se på hvordan man kan få best mulig synlighet igjen, med lavest mulig miljøavtrykk.

-Ser du hvordan vi sier best mulig synlighet og ikke mest mulig?

Dette handler om å velge den markedsføringen som er effektiv mot din målgruppe, slik at du unngår unødige innkjøp.

Effektivt er miljøvennlig

Her kommer vår lange erfaring virkelig til nytte. Gjennom mer enn 30 år har vi spesialtilpasset markedsførings- og profileringsartikler av alle slag, til de fleste typer virksomheter og foreninger. Dette har gitt oss en unik innsikt i hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

Profilartikler som ikke har noen effekt, har heller ingen hensikt. Det betyr at det grønneste du kan gjøre er å investere i artikler som fungerer. Jo færre forsøk du trenger for å nå målene dine, desto mindre overproduksjon.

Fortell oss hvilken bransje du tilhører, så hjelper vi deg med å velge løsninger vi vet at fungerer for din målgruppe.

Effekt er bærekraftig

Kvalitet fremfor kvantitet.

I tillegg til effekten, er også kvalitet helt vesentlig når du skal gjøre grønne innkjøp. Velger du produkter av høyere kvalitet vil de normalt koste litt mer, men også ha langt lengre levetid.

Det betyr at du får lengre intervaller mellom innkjøp, som igjen betyr færre artikler produsert. Dette letter på miljøavtrykket, samtidig som det også betyr at totalkostnaden blir litt lavere over tid.

Snakker om vinn-vinn!

Det siste vi skal trekke frem er materialvalg. Velger du produkter som er laget med bærekraftige materialer, gjør du et aktivt bidrag for å redusere miljøbelastningen.

Dette handler du grønt

Ved å velge materialer som er produsert på en bærekraftig måte, vil du begrense miljøavtrykket ganske betraktelig.

Typiske eksempler kan være:

  • Kork
  • Bambus
  • Maisplast
  • Resirkulerte materialer
  • Økologiske materialer

Alle disser er eksempler på materialer som enten produserer med høy bærekraft, eller som bidrar til gjenbruk av materialer. Sammen med våre samarbeidspartnere kan vi levere bærekraftige løsninger som hjelper deg til å gjøre dine innkjøp litt grønnere.

Spør oss om råd og hjelp til bærekraftige og effektive løsninger for profilering.

Uansett hvilken farge du foretrekker, skal vi alltid klare å gjøre det grønt!


Sørlandsreklame – Grønn markedsføring & sånn