Det er nesten ingen begrensninger på hva vi kan merke med din logo eller profil. Vi har 30 års erfaring i profilverden og har lang erfaring i å gi våre kunder gode råd og tips ved valg av hvilke produkter som kan egne seg for deres bedrift. Produktmedia bidrar til at din merkevare blir lagt merke til, og husket av den som mottok. Ved riktig bruk av produktmedia øker sjansen betraktelig for at kunden velger nettopp din bedrift når en handel skal gjennomføres.
Har du behov for å bli lagt merke til på en messe, et kick-off eller et arrangement, er produktmedia et smart virkemiddel for å skape oppmerksomhet rundt din merkevare. Et godt valg kan utgjøre forskjellen på om du blir husket der og da, men også i tiden etter arrangementet.
Spørsmål?
Snakk med Claude Arne om profilartikler.
Hvorfor bruke produktmedia?
Produktmedia, eller profilartikler, har flere fordeler. Profilartikler brukes gjerne til å bygge bedriftens merkevare gjennom eksponering av logo. Som for eksempel:
- Det skaper en god relasjon mellom avsender og mottaker.
- Du kan være kreativ og vise en annen side av din bedrift.
- Velg riktig og produktet kan leve lenge og gi synlighet over tid.
- Ofte en lav kostnad sammenlignet med antall mottakere som ser din merkevare.
- Å få noe fysisk i hånden forsterker effekten av din logo.
- Økt fokus mot det du ønsker å bli assosiert med.
- Vis at du bryr deg ved å gi bort et produkt som har en bruksverdi.
Noen er flinke til å bruke profilmedia som en viktig budskapsbærer, men andre glemmer å inkludere profileringsprodukter i sine planer i en tidlig fase og ender opp med raske og ikke fullt så gode løsninger. Hvem har ikke mottatt en "crappy" profileringspakke?
Det gir ikke et godt etterlatt inntrykk av avsender å motta noe du ikke har bruk for, og som kanskje har dårlig kvalitet. Det er lett å glemme at profileringsartikler skal styrke omdømmet og fremme merkevaren, ikke det motsatte.
Messe og arrangementer
Har du lyst til at de som besøker deg skal ha en reminder om at du finnes? Vil du at de som kommer innom deg på messa skal få med seg noe med ditt budskap eller din logo på? Da er profilartikler det du trenger.
Et godt eksempel kan være om du deltar på en messe. Der blir det ofte varmt og hett og besøkende går fra sted til sted. Om du da har kald drikke med din logo på din stand, vil du garantert generere trafikk av den grunn alene. Eller om du har et handlenett til kataloger og materiell, så vil mottakere gå rundt hele messa og reklamere for akkurat din bedrift.
Eller om du har et budskap du ønsker skal bli lagt merke til, så forsterkes det av produktet du ønsker å dele ut til de som besøker deg. Er det i tillegg et nyttig eller smart produkt, blir det tatt med og plutselig blir du husket for akkurat det produktet du valgte.
Om du går inn på Produktsøk oppe til høyre på siden her vil du kunne se over 100.000 ulike produkter du kan få med din logo på.
Produktmedia til eget bruk
La dine ansatte vise hvem de jobber hos. Skap stolthetsfølelse og tilhørighet til egen arbeidsplass. Gjennom å lage profileringsprodukter som deles ut blant ansatte er du med på å bygge egen merkevare fra innsiden.
Gir du de ansatte et kvalitetsprodukt, så forteller du samtidig at din merkevare skal assosieres med kvalitet og levedyktighet.
Utfordre oss gjerne på å tilby deg et produkt som blir lagt merke til og ikke minst tatt i bruk av den som mottar.
Fra idé til produkt
Profilering gjør en bedrift synlig og består av tekstiler, reklameartikler, gaver, skilting, kontorprodukter med mer. Ved riktig bruk kan det styrke forholdet til både eksterne og interne relasjoner. Intensjonen er å bli sett, husket og få sin merkevare styrket på en positiv måte.
Vi er en totalleverandør som dermed kan gjøre alt fra idé, design og konseptutvikling til produksjon og distribusjon.
Du vil bli ivaretatt under hele prosessen og det gir deg en trygghet i å få mest mulig ut av det budsjettet du legger til grunn.
Hva må en tenke på når en skal velge riktig produkt?
1. Hvem skal bruke produktene?
Det er viktig å tenke gjennom hvem som skal være mottaker av produktene med din logo/merkevare. Det er forskjell på hvilke produkter som bør bestilles basert på om det kun skal brukes internt kontra om det er beregnet for kunder og forretningsforbindelser.
2. I hvilken sammenheng skal det brukes?
Produktmedia brukes til å skape gjenkjennelse, assosiasjoner og synlighet. Hvis bedriften skal på messer kan det være nødvendig med alt fra roll-ups og messevegger til strøartikler som drops, nødlader og handlenett.
3. Hvilket budskap skal på profileringsartiklene?
Om budskapet er kort- eller langvarig kan gi en pekepinn på hvor mye som bør bestilles. For produkter som kan benyttes over en lengre periode vil det kunne være hensiktsmessig å bestille et større kvantum, som igjen kan gi en lavere pris for deg som kunde.
Bedrifter som skal bestille profilartikler bør ha en formening om de ovennevnte spørsmålene. Ut ifra dette kan man ha et anslag på behov i antall, samt hva bedriften har for et budsjett til aktiviteten.
Hvor tidlig må du bestille?
Det er aldri for tidlig å planlegge bestillingen av profileringsartikler. Men som minimum, anbefaler vi at du tenker minst fire uker frem i tid til produktet må være klart. Vi må kjøpe inn produktene hos fabrikk/grossist og deretter logomerke og tilpasse produktene. I tillegg er det frakt involvert i flere ledd, som gjør at det fort tar noe tid.
Miljø og bærekraft
Når du skal velge hvilke profilartikler du skal bruke i din markedsføring så oppfordrer vi deg til å ta noen miljøriktige valg. Tenk nøye gjennom om du trenger produktet. Velger du et produkt med god kvalitet, så har produktet lenger levetid og det er bærekraftig.
Vi sørger for at alle kriterier fra myndighetene følges når vi gjør våre innkjøp slik at du kan være trygg på at vi ikke selger produkter som ikke møter de standardene som er satt for den produktgruppen du velger.
Dette er noen av de reglene vi må forholde oss til:
Produktkontrolloven, Kjemikalieregelverket reach
Når du handler med Sørlandsreklame kan vi gi deg den info du trenger om alt fra opprinnelse og sporbarhet, til testrapporter.
Les også om: Grønne anskaffelser
Eksempler
Produktmedia er overalt!
Sørlandsreklame har lang erfaring og stor kunnskap om markedsføring ved hjelp av produktmedia. Vi vil bli din partner når du vil bli lagt merke til.
Kontakt oss gjerne for en uforpliktende veiledning.
Vår oppgave og drivkraft er å finne riktige produkter og metoder for å profilere din bedrift. Ta kontakt med oss om du ønsker råd eller tilbud på noe konkret. Bruk gjerne chatten nede til høyre, eller kontakt oss på e-post eller telefon 38 27 88 10.