Håndklær med logo og profilering

Hard markedsføring kan være effektivt, men myk markedsføring er mye deiligere. Kanskje du også bør prøve å markedsføre deg på håndklær?

Det er ikke så mye som skal til for å bygge merkevare, du må bare sette alle kluter til. Håndklær er et genialt profileringsprodukt fordi det er synlig, veldig nyttig og brukes av alle.

Håndklær som merkevarebygger

Håndklær brukes overalt. På treningssentre, spa, hotellrom, golfbanen, strender – og ikke minst hjemme på badet. Med logoen, eller budskapet godt plassert på et stilig håndkle, sniker du merkevaren din inn i folks daglige rutiner. Dette skaper det vi kaller top of mind (på godt norsk), eller merkevarebevissthet (som faktisk er norsk).

Nettopp fordi det er så mange anledninger til å bruke et håndkle, er dette en ypperlig profileringsartikkel som brukes igjen og igjen, vel og merke om du velger riktig kvalitet.

Noen populære bruksområder er:

  • Hoteller og spa: Ingenting roper profesjonalitet som et eksklusivt brodert håndkle.
  • Giveaways: En kampanjepakke med håndkle, vannflaske og gymbag? Tøft og utrolig nyttig!
  • Idrettslag: Motiver spillere og fans med sporty håndklær som har lagets logo trykket eller brodert.
  • Restauranter og barer: Servitørhåndklær gir den lille ekstra følelsen av helhet.
  • Golf: Alle spillere bruke golfhåndkle til å tørke utstyr og baller.
  • Svømmeklubber og badeland: Ingen steder passer det bedre å vise hvor du har vært, eller hvilken svømmeklubb du tilhører.
  • Sponsor arrangement: Logo-pyntede strandhåndklær er en vinner på solfylte festivaldager.

Med ulike materialtyper og profileringsvalg kan du få håndklær som passer naturlig inn i nesten alle settinger. Her kan vi hjelpe deg med å velge den beste løsningen til ditt formål.

Trykk eller brodering – hva er best?

Det er mange valg som skal tas og mulighetene er nærmest uendelige. Skal du for eksempel velge trykk, brodering eller helprofilering?

La oss bryte det litt ned:

Når du skal lage håndklær med egen logo eller profil, finnes det flere metoder å velge mellom, avhengig av ønsket utseende, budsjett, og antall håndklær som skal produseres. Her er noen av de vanligste metodene:

1. Brodering

Logoen eller designet sys direkte på håndkleet med tråd.

2. Trykk 

(Silketrykk eller varmeoverføring)

  • Silketrykk: Logoen trykkes direkte på stoffet ved hjelp av maling og en silketrykkramme.
  • Transfer:

En folie med logoen presses på håndkleet med varme.

3. Jacquard-veving

Logoen eller designet veves direkte inn i stoffet under produksjonen av håndkleet.

4. Embossing (Relieff)

Designet presses inn i stoffet for å skape en hevet eller nedsenket effekt.

5. Digitaltrykk eller sublimasjon

Et design overføres direkte til håndkleet med en spesialisert printer.

Ved å velge riktig metode basert på behovene dine, kan du få håndklær som matcher både visjon og kvalitet.

Hvilket materiale skal du velge?

I mange tilfeller vil det være lønnsomt å velge materialer i høy kvalitet. Dette gir kanskje en litt høyere stykkpris, men vil normalt forlenge levetiden på håndklærne ganske betraktelig. Da får du også mer markedsføring igjen for kostnaden.

Vi kan levere alle mulige størrelser, kvaliteter og materialer, og noen populære klassikere er:

  • Bomull: Klassisk, mykt og absorberende – det ultimate go-to-materialet. Organisk bomull? Enda bedre! Du viser at du bryr deg om både kundene dine og planeten.
  • Mikrofiber: Lett, kompakt og rasktørkende. Perfekt for trening og reiser.
  • Bambus: Neida, du skal ikke tørke deg med pinner. Bambusviskose er et naturlig, luksuriøst og superabsorberende alternativ som brukes stadig mer i klær og tekstiler.

Ikke tørr? - bare spør!

Håndklær med logo handler ikke bare om profilering, men også om å skape en merkevareopplevelse som varer. Et velvalgt materiale og lekkert design kan gi merkevaren din et mykere, mer tilstedeværende uttrykk. Vi leverer håndklær både som hyllevarer og som spesialdesign til eventer og tilstelninger.

Spør oss gjerne om råd og hjelp når du trenger håndklær med logo og profilering.


«Håndklær er som champagne – de tørre er best».

-Anonym artikkelforfatter