
En kaffekopp med firmalogo fungerer som en daglig påminnelse om merkevaren din, enten på kontoret, i kundemøter eller hjemme hos brukeren.
Heldigvis finnes det noen kopper man ikke kan vaksineres mot. Kaffekopper, tekopper og termokopper finner du over alt. I hjemmet, på kontoret og i bilen for å nevne noen.
Derfor er kopper og krus en ypperlig arena for merkevarebygging.
Noen fordeler med profilkrus i markedsføring
Kopper og krus med logo gir en unik kombinasjon av nytteverdi og reklameeffekt. Ifølge en undersøkelse fra Advertising Specialty Institute (ASI) blir en reklamekopp brukt i gjennomsnitt 200–250 ganger per år, noe som gir en helt vanvittig verdi per visning.
Vi kan egentlig oppsummere verdien sånn er:
- Langvarig merkevareeksponering – Kopper har en levetid på flere år.
- Lav markedsføringskostnad – Sammenlignet med digitale annonser, gir kopper en enormt mye høyere avkastning per investerte reklamekrone.
- Høy brukshyppighet – De fleste drikker kaffe eller te daglig, noe som gir høy eksponeringsgrad.
Så du trenger altså ikke å føle deg som en tøysekopp, når du investerer i logoprofilerte krus, -det er nemlig veldig smart.
Hvilke bedrifter bør investere i kopper med logo?
Nesten alle bransjer kan dra nytte av kopper med logo, og noen veldig populære eksempler er:
- IT-selskaperog kontorbedrifter– Perfekt som gave til ansatte og kunder.
- Hoteller og restauranter – Kan både brukes internt og som suvenirer.
- Konsulentfirmaer – En klient som har logoen din på pulten, vil alltid huske deg når de trenger noe.
- Messestands og event-arrangører – Rett og slett en kostnadseffektiv giveaway, som de fleste har bruk for.
Forskjellige typer kopper og krus
Så hva slags kopper skal du egentlig velge da? Vi kan blant annet levere porselen, steingods, metall og keramikk, så det er egentlig bare å finne ut av hva som passer for deg og din virksomhet.
Her er noen av de vanligste alternativene:
- Keramiske krus – Klassiske kontorkopper, robuste og rimelige.
- Termokopper – Holder drikken varm, perfekt for pendlere og yrkessjåfører.
- Glasskrus – Eksklusive og elegante.
- Papirkopp – Miljøvennlige og trendy engangsprodukt som kan resirkuleres.
- Emaljekopper – Rustikke og holdbare, populære i friluftsbransjen og veldig moderne.
Det er ikke bare kopptypen man kan velge. Det finnes også ulike metoder for trykking av logoen.
Trykkmetoder
- Silketrykk – Best for enkle design med få farger.
- Tampotrykk – Brukes ofte på buede overflater.
- Lasergravering – Elegant og slitesterkt, velegnet for metallkopper.
- Sublimeringstrykk – Gir fotorealistiske resultater med høy kvalitet.
Synes du at det er mye å velge mellom, så har du helt rett. Derfor er du hjertelig velkommen til å spørre oss om råd og hjelp. Du kommer ikke til å være en masekopp, vi er bare glade for å hjelpe.
Ikke vær en vinglekopp
Kopper og krus med logo er et kostnadseffektivt og langsiktig markedsføringsverktøy. De brukes daglig av mottakerne og gir kontinuerlig merkevareeksponering. Med riktige designvalg, trykkmetoder og materialer kan din bedrift skape en varig innvirkning på kunder og ansatte.
Det er ikke så mye å tenke på. Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg med å få på plass en av de aller mest merkevarebyggende profilartiklene du kan tenke deg.
Og du, -kom gjerne også innom på en kopp.