Nye leverandører med nye spennende produkter blir aldri feil for oss

Januar er alltid messetid og vi i Sørlandsreklame bestreber oss på å delta på messer både i inn- og utland. Denne gang gikk turen til PSI messe i Tyskland og presentasjon av både kjente og ukjente leverandører. PSI-messen er en arena der europeiske grossister treffer profilbedrifter som oss og det spennende er at her er hele Europa representert.

Som medlem i bransjeorganisasjonen PSI sikrer vi tilgang på alt det som rører seg i profilmarkedet og det gir våre kunder en trygghet i at vi samarbeider over landegrensene. Tidligere år har det vært veldig miljøfokus hos mange utstillere, men nå er det nesten mer fokus på Greenwashing. Det er ikke nødvendig "grønt" selv om logo og annet gir inntrykk av det. Å ta miljøansvar handler mye mer om å tenke langsiktig og ha bærekraft på dagsorden når en planlegger.

Etter hjemkost etter en slik messe setter vi oss sammen og gjennomgår det vi har fått av ideer og kontakter. Det er veldig konstruktivt å reise på messe, for det gir oss som jobber for å profilere deg, får nye impulser og ideer som vi deretter kan ta med i neste møte med deg for å finne de rette produktene for din bedrift.

En fellesnevner for mange av grossistene er at MOQ (minimumsantall) for ordre fortsetter å gå ned. Går en 10-20 år tilbake i tid var det nesten ikke mulig for oss å møte behovene for det norske markedet siden moq ofte var altfor høyt for norske kunder. Nå er dte mulig å lage lanyards på spesial ned i kun 50 stk, eller drikke med egen label ned i kun 96 stk. Det gir enorme muligheter for våre kunder siden det plutselig er mulig å realisere det meste.