Bærekraft, hva er det?
Begrepet bærekraft kommer opprinnelig fra skogbruket og var basert på prinsippet om ikke å felle flere trær enn det som kunne plantes og kultiveres frem igjen. Målet var å bevare skogen og gjøre den brukbar i generasjoner. Dette begrepet har utviklet seg og har i dag fått en ny betydning. Et produkt anses som bærekraftig dersom materialet som brukes er biologisk nedbrytbart, kan resirkuleres på en mest mulig miljøvennlig måte, eller generelt bidrar til å unngå avfall.
Hva er bærekraftige reklameartikler?
Bærekraftig reklamemateriell er først og fremst reklameartikler som er produsert med hensyn til økologiske aspekter og miljøet.
En ting som også er viktig å være oppmerksom på er å bruke materialer av høy kvalitet, slik at produktet har så lang levetid som mulig.
Hvis produktet har høy kvalitet og er laget av resirkulert eller biologisk nedbrytbart materiale, gir dette et spesielt nyttig bidrag til å beskytte miljøet.
Miljøvennlige materialer som brukes til bærekraftige reklameartikler er for eksempel:
Vi i Sørlandsreklame hjelper deg gjerne med å velge passende reklameartikler til ditt formål! For ikke bare materialet - også selve artikkelen kan gi et bidrag til miljøvern.
Som for eksempel bæreposer i bomull eller kaffe-2-go kopper. Dette handler ikke bare om materialet, men også om å unngå avfall.
For eksempel har en engangspapirkopp en levetid på 15 minutter. Gjenbrukbare kopper for drikke, som kan brukes igjen og igjen, gir et nyttig bidrag til å unngå avfall.
Og hvis koppen da i tillegg ble laget av bambusfibre, utmerker den seg som et spesielt bærekraftig produkt, med din logo på!
Skriveredskaper, som penner laget av resirkulert papir eller bioplast, bidrar også til å beskytte miljøet og styrke kunderelasjoner og merkevaren din samtidig som man leverer et produkt av høy kvalitet.
Fordeler med økologiske reklameartikler for bedrifter
Hvor banalt det enn kan høres ut, bærekraft lønner seg for bedrifter. Bærekraftige reklameartikler lader merkevaren din følelsesmessig på en spesiell måte og skaper tillit, noe som kan føre til mer salg på lang sikt.
Her gjør du ikke bare noe bra for miljøet og samfunnet, men styrker også omdømmet og sikrer bedriftens suksess.
Sist, men ikke minst, betyr det ikke bare økologisk bærekraft, men også effektiv bruk av annonsebudsjettet, da produktene har utmerket kvalitet og logoen eller merkevaren din forblir synlig for kunden din i lang tid.
Fordelene for bedrifter kort fortalt:
Konklusjon
Den miljøvennlige utviklingen er nå mye mer enn en trend for bedrifter. Bærekraft er noe både miljø, mennesker og dere som bedrift kan dra nytte av.
Hvis du legger vekt på kvalitet og bærekraft når du velger, legger du også vekt på gode og langsiktige forretningsforhold!
Vi i Sørlandsreklame gir deg gjerne råd og veiledning når det kommer til å velge de mest bærekraftige produktene. I tillegg har vi gode bærekraftige løsninger på logomerking uansett produkttype.
Les også om: Grønne innkjøp